White Pine (Pinus Strobus) - pokok Great Damai

White Pine (Pinus Strobus) - pokok Great Damai

Udara pemanasan ini pagi Mei menghijau menyentuh deria saya dengan pain. Di bawah naungan wangi manis pain yang menjulang tinggi putih banyak seperti yang saya sekarang duduk di bawah, Bangsa-Bangsa Aman dikebumikan senjata mereka. Saya menarik nafas panjang, meminta kebijaksanaan purba mereka mengalir ke dalam saya dengan bau pain menyegarkan.

Negara-negara di Adirondacks (perkataan yang bermaksud "pemakan pokok") makan kulit dalaman White Pines sebagai salah satu makanan musim sejuk utama mereka.

Saya memotong jalur dari bahagian bawah anggota badan kecil, mengucapkan terima kasih kepada pokok itu untuk hadiah sebanyak khasiat. Sensasi antiseptik di tekak saya kerana saya mengunyah membawa kepada fikiran "Drops Batuk Pine Brothers '." Saya rasa paru-paru saya terbuka, tekak saya terbuka, sinus saya terbuka, panas dan dirangsang oleh White Pine, tinggi pokok lagi mulia.

Eropah tidak makan White Pine (sekurang-kurangnya, tidak sama pertama). Mereka memotong lurus, pokok yang tinggi (150 kaki bukan satu ketinggian yang luar biasa dan terdapat rekod 200 dan 250 pokok kaki) dan menghantar mereka ke limbungan kapal, di mana mereka masted kapal layar besar.

Tetapi makan Pine mereka lakukan. Rekod-rekod lama mendedahkan banyak penempatan Inggeris di mana hampir semua penjajah meninggal dunia akibat penyakit skurvi (kekurangan vitamin C) semasa musim sejuk pertama mereka dalam "New World". Belas kasihan orang asli Amerika mencadangkan teh setiap hari jarum Pine, salah satu sumber alam terkaya vitamin C, dan memelihara hidup penjajah. Teh jarum pain telah menjadi salah satu kegemaran saya musim sejuk, serta, mengelak bukan sahaja skurvi, tetapi selesema, kesesakan, dan selesema.

Sap melekit Saya mengungkit longgar dari kon pain berhampiran saya telah dikunyah, tidak syak lagi, oleh belia India. Ia mengandungi bahan yang (yang diluluskan FDA) hampir 2000 kali lebih manis daripada gula. Saya menikmati keamatan mengejutkan, mengingat musim sejuk sakit tekak tenang dan gusi sakit diperkukuhkan. (Myrrh adalah saudara jauh.) Campuran dengan gris, sap adalah sealant hebat untuk kanu dan saluran air.

Seperti yang saya menutup mata saya dan menikmati gula, rasa pedas dan bau Pine, saya masih ingat cerita saya dengar dari seorang wanita yang memberi petunjuk perjalanan kanu. Salah seorang peserta berlari kanu aluminium ke dalam batu, membelah kanu dan gashing pahanya mendalam dari lutut ke pinggul. Rawatan kecemasan adalah 4 5 hari lagi. Mereka terikat pahanya dengan jalur lemah gemalai segar kulit White Pine dan berterusan. "Saya masih hairan," katanya kepada saya, "pada kelajuan dan meringankan dengan yang yang dipotong sangat jahat sembuh."

"Pine Tar Salve" membaca label. Kelihatan hitam, seperti tangan saya apabila saya mengendalikan potong pain segar, atau pakaian saya ketika saya duduk di atas tunggul yang salah. "Kerja-kerja seperti palang pintu," kata jiran saya. "Letakkan ia di atas kudis anjing, luka kucing perjuangan, bisul, ulser, lepuh. Cabutan daripada serpihan, stys, dan jerawat. Melegakan terbakar, buasir, dan gigitan gatal. Walaupun menyembuhkan anda ivy racun. Cubalah."

Saya akan berada di syarikat yang baik jika saya lakukan. Orang-orang asli Amerika Utara bernilai tidak penyembuhan tunggal / tanaman berkhasiat yang lebih tinggi dari Pine. Mereka digunakan bukan sahaja sap, tetapi juga kulit dalaman lecek rebus, untuk menyembuhkan kecederaan yang tidak dapat dielakkan daripada kehidupan di luar.

Iceland abad kelima belas mengambil sap dicampur dengan madu untuk meringankan masalah paru-paru.

Herba Oriental menggunakan knot dari pain mereka sebagai ubat, terutama memuji merebus (dengan Tang Gui) sebagai ubat untuk artritis.

Adakah terdapat Pine berkembang oleh anda? Ia adalah kemungkinan besar. Ambil masa; kepada Pine, pokok yang besar keamanan, pokok penyembuhan. Meriah merasakan berkat pokok-pokok. Bernafas dalam bau yang menenangkan dan menyeronokkan Pine. Sesungguhnya, pokok-pokok akan menyembuhkan kita.

Pine adalah Astringen, antiseptik, analgesik, Anodyne, Expectorant

Penafian: Kandungan ini tidak bertujuan untuk menggantikan rawatan perubatan konvensional. Apa-apa cadangan yang dibuat dan semua herba yang disenaraikan tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit, keadaan atau gejala. Arahan peribadi dan penggunaan perlu disediakan oleh pakar herba klinikal atau lain-lain pengamal penjagaan kesihatan yang berkelayakan dengan formula khusus untuk anda. Semua bahan di laman web ini / e-mel ini disediakan untuk tujuan maklumat umum sahaja dan tidak boleh dianggap nasihat perubatan atau perundingan. Hubungi pengamal penjagaan kesihatan bereputasi jika anda memerlukan rawatan perubatan. Berhati memperkasakan diri dengan mencari pendapat kedua

Tidak ada komentar:

Posting Komentar