Sembelit Relief Asli - Strategi Itu Kerja

Sembelit Relief Asli - Strategi Itu Kerja

Tidak ada kekurangan farmaseutikal yang cuba untuk melegakan sembelit. Dengan berbuat demikian, gejala dan bukannya punca dimaksudkan. Artikel ini akan memberi tumpuan kepada strategi melegakan sembelit semulajadi yang berjaya, selamat dan tidak beracun. Sedar bahawa ke atas sebanyak 4 juta orang dewasa di Amerika Syarikat mengaku mengalami sembelit yang kerap.

Diet tinggi serat sangat boleh melegakan sembelit. Pakar bersetuju bahawa pengambilan serat harian yang diperlukan adalah 25 hingga 35 gram bagi mereka yang mempunyai masalah sembelit yang sering berlaku usus terganggu.

Fiber adalah disyorkan kerana kualiti menarik air yang yang boleh mengekalkan air dalam najis, menjadikan ia lebih lembut dan lebih mudah untuk menghapuskan. Serat mempercepatkan kadar najis bergerak melalui usus besar atau kolon. Ini kerja-kerja bersama-sama dengan minum sembelit pesakit sekurang-kurangnya 64 auns air setiap hari. Dehidrasi adalah punca utama sembelit. Ia juga disyorkan bahawa salah menghapuskan atau menyekat pengambilan kopi, teh, dan minuman ringan berkarbonat.

Terdapat dua jenis utama serat larut dan tidak larut. Serat larut mempunyai kesan kolesterol pada badan. Juga, ini jenis serat membantu mereka yang mempunyai diabetes mengawal gula dalam darah mereka.

Walaupun sering serat melegakan sembelit, tidak setiap diet tinggi serat berfungsi dengan jayanya. Sesetengah makanan sebenarnya mengandungi gentian yang menghasilkan gas yang boleh mewujudkan ketidakselesaan lebih daripada gas daripada ketidakselesaan yang disebabkan oleh sembelit, jadi berhati-hati adalah teratur.

Serat yang terdapat dalam produk gandum, buah-buahan, sayur-sayuran, dan alternatif daging seperti kacang, kacang kering dan kacang.

Serat tidak larut yang terdapat dalam produk gandum gandum adalah yang paling berkesan dalam membantu mengawal pergerakan usus. Sumber yang baik termasuk roti gandum, keropok gandum, mufin dedak gandum, dan bijirin sarapan yang mengandungi bran gandum. Serat tidak larut yang terdapat dalam produk gandum adalah lebih baik dalam mewujudkan diet tinggi serat.

Sembelit dan Gas sering pergi bersama-sama dan kedua-duanya boleh membuat hidup sengsara. Berikut adalah senarai makanan yang cenderung untuk menjadi gas-membentuk bahawa seseorang itu perlu mempertimbangkan menghapuskan atau mengehadkan sehingga mereka melihat peningkatan. Senarai ini termasuk tetapi tidak terhad kepada semua sayur-sayuran mentah, termasuk salad, sayur-sayuran yang dimasak seperti brokoli, tauge, kubis, kubis bunga, jagung, timun, kacang dan kacang kering, termasuk hitam bermata kacang, kacang, lentil, buah-buahan seperti epal unpeeled, avokado tembikai, bir, telur rebus, kacang, popcorn, benih, minuman ringan, dan germa gandum.

Sesetengah makanan yang boleh membuktikan untuk menjadi kurang dlm bentuk gas dan / atau menyebabkan sedikit atau tiada sembelit termasuk tetapi tidak terhad kepada sayur-sayuran yang dimasak seperti asparagus, bit, lobak merah, kacang hijau, kacang hijau, cendawan, skuasy, ubi keledek, kacang kuning, zucchini , buah-buahan seperti epal dikupas, lembut, pisang masak, anggur, kiwi, nectarines masak, oren, pic masak, dan pear masak.

Bersenam secara tetap, katakan tiga atau empat kali seminggu, boleh mempunyai kesan dramatik pada sembelit dan kesihatan anda secara keseluruhan penghadaman. Senaman membantu meningkatkan metabolisme anda, yang mana pula, membantu untuk mengawal selia dan menormalkan fungsi pencernaan.

Probiotik boleh memainkan peranan penting dalam melegakan sembelit semula jadi. Probiotik adalah, pada dasarnya, bakteria baik. Satu takrifan yang lebih teknikal probiotik merupakan mikroorganisma hidup yang memberikan manfaat kesihatan apabila dimakan oleh tuan rumah. Dalam kajian baru-baru ini, probiotik telah didapati mengurangkan tahap sembelit dalam bentuk air besar. Probiotik membantu untuk mengimbangi flora usus dalam usus yang penting untuk fungsi penghadaman yang sihat. Probiotik juga membantu dalam memerangi sindrom usus yang sering membawa kepada sembelit kronik dan / atau teruk.

Setinggan adalah kedudukan yang semulajadi terbaik untuk penghapusan najis. Anda mungkin mahu mempertimbangkan meletakkan bangku untuk meningkatkan lutut anda semasa proses membuang air besar itu. Anda boleh membeli najis yang terutamanya direka untuk meletakkan di dalam bilik mandi anda sebagai pembantu semula jadi dalam proses penghapusan.

Makanan tambahan seperti magnesium dan aloe vera telah terbukti menjadi alat yang berguna dalam memerangi sembelit. Kedua-dua lidah buaya dan magnesium datang dalam kapsul dan bentuk cecair. Bentuk cecair mungkin lebih mudah untuk menyerap dan dengan itu membuktikan untuk menjadi lebih bermanfaat dalam melegakan sembelit kronik.

Penyelidikan Penting wujud bahawa emosi negatif disimpan di dalam kolon dan merupakan punca utama sembelit, sindrom usus, dan gangguan pencernaan yang lain. Tekanan dalam pelbagai bentuk, tetapi ia telah terbukti bahawa tekanan memberi kesan kepada fungsi usus normal. Ketegangan otot boleh mengubah irama biasa usus, yang membawa kepada sembelit. Jika sembelit disebabkan atau sebahagiannya disebabkan oleh pengetatan badan atau ketidakupayaan untuk menangani tekanan, maka sembelit juga boleh menjadi hasil akhir.

Ramai doktor kini percaya bahawa pesakit dengan sembelit kronik adalah lebih cenderung untuk mengalami kadar yang lebih tinggi daripada kemurungan dan keresahan. Dua kaedah holistik yang mungkin membantu adalah Teknik Kebebasan Emosi dan BodyTalk. Kedua-dua ini adalah kaedah eklektik yang mungkin melibatkan menoreh teknik, ikrar, dan akutekanan, modaliti yang sama dengan akupunktur tanpa jarum.

Semasa sesi Teknik Kebebasan Emosi, anda akan tekan pada titik saraf tertentu semasa menyebut ikrar tertentu seperti "Walaupun saya mengalami sembelit, saya kini memilih untuk mempunyai pergerakan usus yang mudah dan kerap." Anda akan memanfaatkan titik saraf tertentu semasa mengulangi ikrar yang dikehendaki tiga kali. Anda akan kemudian hanya mengatakan sembelit sambil terus mengetuk pada titik saraf tertentu. Talk badan menggunakan teknologi menoreh sama tetapi adalah satu proses yang lebih-terlibat. Kedua-dua teknik telah terbukti berjaya dalam membasmi atau memperbaiki sembelit, usus, dan gangguan pencernaan lain dalam pesakit yang mendapati tiada pelepasan di tempat lain, terutamanya di mana emosi negatif adalah penyebab akar.

Anda boleh mempelajari lebih lanjut mengenai melegakan sembelit semulajadi [http://www.gentlecolonics.com], gas, kembung perut, usus dan gangguan pencernaan lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar