Terapi pengkelatan Adakah Kerja Raya

Terapi pengkelatan Adakah Kerja Raya

Terapi chelation adalah penggunaan ejen chelating asid atelindiamintetrasetik (EDTA) untuk mendetoksifikasi badan mineral tertentu dan logam berat (raksa, plumbum, kadmium, dan lain-lain) yang boleh menjejaskan kesihatan anda. Di samping itu, chelation juga digunakan dalam rawatan alternatif kesihatan lain seperti penyakit kardiovaskular, alahan, Alzheimer, kencing manis, osteoporosis, penyakit Parkinson, artritis reumatoid, botak, dan dalam pencegahan atau rawatan beberapa jenis kanser. Walaupun keberkesanan terapi ini adalah kontroversi, sesetengah orang mengalami banyak keadaan kronik, mendakwa nafas lega menggunakan terapi chelation.

Cerita di sebalik terapi chelation membantu kita untuk memberikan sedikit kredit; ciptaan bukan untuk tujuan yang tamak. EDTA pertama kali disintesis di Jerman pada tahun 1930-an. Beberapa tahun kemudian, ia telah digunakan dengan jayanya dalam rawatan kumpulan pekerja Amerika mengalami keracunan plumbum. Selepas itu pengalaman yang berjaya, beberapa pakar-pakar perubatan seperti Clarke dan Mosher meneruskan untuk menggunakan EDTA untuk merawat beberapa pesakit mereka yang mempunyai aterosklerosis; hasilnya adalah memuaskan. Pada masa kini, chelation digunakan sebagai perubatan alternatif dalam hampir 25 keadaan perubatan yang berbeza.

Adakah kerja-kerja terapi chelation?

Selalunya, saya diminta jika terapi chelation benar-benar berkesan. Jawapan saya adalah sentiasa mudah, "ya, tetapi kerana tidak semua orang". Sesetengah pengguna perasan sebarang perubahan dalam kesihatan mereka dalam menggunakan terapi chelation; walaupun ia jarang berlaku. Malah, ia bukan sahaja untuk terapi chelation; tiada ubat bekerja untuk semua orang.

Selama bertahun-tahun, beberapa kajian perubatan telah menunjukkan bahawa pendedahan atau diracuni oleh logam berat boleh menyebabkan masalah kesihatan yang serius. Badan anda tidak boleh memetabolismekan bahan-bahan; mereka berkumpul di dalam organ-organ tertentu dalam badan anda dan menyebabkan kesan degeneratif pada kesihatan anda. Sebagai contoh, keracunan plumbum boleh menyumbang kepada pembangunan tekanan darah tinggi. Para saintis juga percaya bahawa kepekatan logam berat dalam darah boleh menjadi punca autisme, Alzheimer atau penyakit Parkinson. Iaitu, terapi chelation boleh bukan sahaja merawat tetapi juga mencegah pelbagai penyakit degeneratif yang membangunkan asymptomatikal dalam badan anda.

Bagaimana kerja-kerja chelation terapi?

Chelation adalah suatu proses di mana bahan organik (chelating ejen) mengikat mineral seperti raksa, plumbum, kadmium, besi, kalsium, tembaga, dan lain-lain Kompleks ini menyebabkan, menjadi stabil dan tidak toksik, boleh dengan mudah dihapuskan dalam air kencing dan kotoran. Ini bermakna, adalah penting semasa terapi chelation minum banyak air untuk membantu proses detoksifikasi. Lupa berbuat demikian, seolah-olah anda meletakkan makanan dalam ketuhar gelombang mikro dan tidak menekan bahagian bawah permulaan. Anda perlu minum banyak cecair dalam mana-mana program pembersihan atau detoksifikasi. Selain itu, diet yang terdiri daripada buah-buahan dan sayur-sayuran hijau juga disyorkan. Selain itu, anda perlu bersenam; ia meningkatkan pergerakan anda darah dan denyutan jantung (dengan cara yang baik), yang membantu peluh dan meningkatkan penghapusan.

Anda perlu tahu, bagaimanapun, bahawa tidak semua produk terapi chelation dinaikkan pangkat di luar sana adalah sama; kecekapan mereka berbeza dari pengilang yang lain. Chelatioformula.com membawa anda senarai produk chelating bahagian bahawa orang di seluruh dunia telah digunakan untuk lebih daripada satu dekad. Untuk maklumat lanjut, sila layari vitalfoodstore.com, atau klik pada pautan di dalam Sumber yang / Mengenai kotak Pengarang bawah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar