Dua Bentuk Kesihatan dan Penyakit

Dua Bentuk Kesihatan dan Penyakit

Saya telah mempunyai banyak masa untuk berfikir akhir-akhir ini - sebenarnya saya menghabiskan tiga minggu lepas di dalam dan keluar dari katil dengan 'detox semula jadi' yang tidak akan berhenti.

Semasa yang lain - fizikal, pencernaan dan Mental - Saya diunjurkan banyak pemikiran tentang topik kesihatan dan cara saya mengajar.

Saya akan menjadi sangat jujur ​​dengan anda - saya mendapati diri saya menjadi agak kecewa - bukan dalam hal keberkesanan topik tetapi dalam pembangkang kepada undang-undang semula jadi kesihatan dikemukakan oleh pandangan perubatan semasa.

Pada dasarnya terdapat dua - dan hanya dua - falsafah kesihatan dan penyakit.

1. Satu - satu yang dominan sebagai dipasarkan oleh profesion perubatan adalah bahawa penyakit adalah entiti yang wujud - secara berasingan kepada badan - dan kerana sifat - serangan badan organisma hidup dan menjadikannya sakit. The akibat wajar kepada falsafah ini ialah antigen tertentu (dibaca sebagai dadah atau perubatan) adalah perlu untuk pertempuran berkata 'kuman / virus / bakteria / jangkitan' untuk melaksanakan suatu 'penawar' dan kembali organisma yang sakit kepada kesihatan.

2. Dua - kesihatan adalah keadaan semula jadi semua organisma hidup dan penyakit adalah semata-mata suatu keadaan yang timbul disebabkan oleh gaya hidup yang rosak. Apabila tahap toxaemia mencapai tahap kritikal - badan akan memulakan 'kitaran penyembuhan' diikuti dengan kenaikan suhu. Semasa rehat berikutnya (fizikal, penghadaman dan mental) badan akan sentiasa memulihkan diri sendiri - dengan syarat bahawa ada tenaga yang mencukupi untuk melengkapkan proses tersebut.

Dan pada penutup - Saya ingin parafrasa dari salah satu pejuang kesihatan yang paling terkenal kami.

'Mahukah, kami mengambil ia sebagai satu prinsip umum bahawa semua penyakit, pada suatu tempoh atau lain-lain sudah tentu, adalah lebih kurang satu proses reparative ... ia merupakan satu usaha alam semula jadi untuk membetulkan proses keracunan atau kerosakan, yang telah mengambil tempat, minggu, bulan, kadang-kadang tahun dahulu ...

Diambil dari - Florence Nightingale, NOTA KEJURURAWATAN - Apa ia dan apa yang bukan. - 145 muka surat -

Diterbitkan pada tahun 1839, Gerald Duckworth & Co. Ltd. 3 Henrietta Street, London - WC2, Great Britain.

Semua yang terbaik dalam mendidik diri dalam undang-undang Hidup Semula Jadi dan Penyembuhan Semulajadi.

Kevin Hinton

Tidak ada komentar:

Posting Komentar