Colon Hydrotherapy Melegakan Sembelit

Colon Hydrotherapy Melegakan Sembelit

Hidroterapi kolon atau colonics ketara melegakan sembelit. Sembelit adalah sebab nombor satu mengapa orang melawat doktor mereka. Terdapat bukan perubatan, penyelesaian yang mudah bukan farmaseutikal dikenali sebagai hidroterapi kolon atau kolon.

Kolon adalah satu prosedur di mana air yang ditapis berulang kali diperkenalkan dan disingkirkan daripada usus besar (kolon) untuk 30-40 minit. Proses ini tidak menyakitkan. Hampir tidak terdapat ke masa. Pelanggan berumur lapan puluh tahun boleh bermain golf atau tenis sejurus selepas kolon a.

Hidroterapi kolon telah diamalkan sejak beribu-ribu tahun oleh hampir setiap budaya. Ia adalah salah satu prosedur yang paling selamat dan paling bermanfaat terdapat di mana sahaja. Anda boleh melihat gambar-gambar dalam buku-buku sejarah Eropah Raja dan Permaisuri yang mempunyai colonics (dengan draping betul) semasa memegang mahkamah. Pakar sering menyatakan bahawa colonics adalah selamat, lembut, dan berkesan untuk sembelit, gas, kembung, alergi, sindrom usus dan banyak lagi.

Hanya peralatan pakai buang dan bolos perlu digunakan supaya manfaat setiap pelanggan dari peralatan yang paling steril.

Colonics adalah rahsia bintang filem dan selebriti. Bukan sahaja colonics menyediakan pelbagai manfaat kesihatan, tetapi colonics boleh menggalakkan penurunan berat badan dan kehilangan pinggang.

Apa yang sembelit? Sembelit perkataan berasal dari perkataan Latin "constipates" yang bermaksud menekan atau orang ramai bersama-sama. Sembelit bermaksud bahawa pengumpulan yang penuh sesak najis di dalam usus menjadikan ia sukar untuk berpindah.

Sembelit menurut beberapa doktor boleh ditakrifkan sebagai mempunyai kurang daripada tiga buang air besar setiap hari, dua buang air besar seperti sembelit kecil, satu pergerakan usus seperti sembelit utama, dan kurang daripada satu pergerakan usus sembelit sebagai penting.

Ramai doktor dan pakar-pakar kesihatan holistik bersetuju bahawa sembelit memberi kesan kepada kesihatan kolon yang, seterusnya, memberi kesan kepada kesihatan seluruh badan. Sembelit merendahkan imuniti kita, predisposing kita untuk pelbagai penyakit akut dan juga banyak proses kronik dan degeneratif.

Sembelit usus menyebabkan sembelit selular. Ia juga menekankan beban kerja organ-perkumuhan buah pinggang, kulit, hati, paru-paru dan limfa. Sembelit cenderung untuk mengurangkan terlalu banyak pekerjaan dan organ-organ ini. Metabolisme sel menjadi lembap, pembaikan dan pertumbuhan telah tertunda, dan keupayaan untuk menghapuskan bahan-bahan buangan dikompromi. Sel-sel kehilangan kecergasan mereka dan boleh menjadi mati dan tidak aktif. Proses ini menyebabkan penurunan dalam tisu dan organ fungsi.

Jika ada yang mengalami kurang daripada dua buang air besar setiap hari, sisa makanan yang terperangkap di dalam usus besar selama lebih daripada dua belas jam. Hasilnya, kotoran dalam usus besar menjadi membusuk dan diperam. Ini penting kerana unsur-unsur pemakanan di dalam perkara itu fokus akan masuk ke dalam aliran darah sebagai pencemar. Dalam erti kata lain, apa yang biasanya akan berkhasiat menjadi toksik. Toxemia adalah apabila darah mengandungi racun yang dicipta oleh percambahan bakteria patogenik. Jerawat atau jerawat boleh menjadi tanda awal toxemia iaitu, sebenarnya, di dalam badan.

Kualiti pelekat najis dalam usus besar boleh diubah oleh sembelit untuk mewujudkan lapisan di bahagian dalam lapisan atau dinding kolon yang menyerupai lapisan plaster di ketekalannya. Seperti lapisan boleh mengganggu fungsi normal kolon, menyediakan tempat pembiakan keracunan sehingga menjejaskan kesihatan dan umur panjang kami.

Colon Hydrotherapy berkesan membuang najis tersumbat bertakung dari dinding usus, membantu untuk mencegah pengumpulan toksin bakteria dalam kedua-dua portal dan sistem limfa yang biasanya membantu mengurangkan beban kerja hati.

Hidroterapi kolon berkesan dalam mengeluarkan mukus, gas, parasit, candida, dan serpihan selular. Colon Hydrotherapy memudahkan dan meningkatkan tindakan peristalsis yang seterusnya membantu untuk meningkatkan penyerapan nutrien ke dalam badan.

Colon Hydrotherapy boleh meningkatkan fungsi usus dan dengan itu membantu mengurangkan jumlah metabolisme bakteria memasuki sistem peredaran darah.

Walaupun kolon hanya berat 4-5 pound, ramai rakyat Amerika yang pakai dengan dua puluh atau tiga puluh paun sisa dalam usus mereka. Bayangkan bagaimana seseorang yang lebih baik akan merasa selepas satu siri yang dirancang dengan teliti colonics untuk membantu menyingkirkan bahan buangan itu.

Ringkasnya, Colon Hydrotherapy boleh membantu membuang terpendam buangan usus yang boleh menyebabkan dan / atau memburukkan lagi sembelit usus dan / atau sel. Colon Hydrotherapy membantu untuk mempercepatkan masa transit untuk penghadaman dan oleh itu mengurangkan kesan-kesan yang merosakkan kerak, yang membawa kepada pelbagai masalah bakteria dan parasit kerana penghapusan tidak lengkap dan sukar.

Colon Hydrotherapy bukan sahaja melegakan sembelit, tetapi, dengan berbuat demikian, sering melegakan tanda-tanda kemurungan, alahan, keletihan, kelesuan dan banyak lagi. Pelanggan sering menyatakan mereka mempunyai lebih banyak tenaga dan mood yang lebih baik hasil daripada hidroterapi kolon. Penyokong hidroterapi kolon percaya bahawa colonics rutin adalah satu komponen penting sesuatu, regimen kesihatan berjaya berterusan.

Colon Hydrotherapy melegakan sembelit dengan mewujudkan suasana dalaman kondusif untuk pergerakan usus meningkat, masa transit yang lebih pendek antara pencernaan dan perkumuhan, dan dengan mengurangkan jumlah patogen berbahaya mengintai dalam kolon. Hidroterapi kolon boleh digunakan bersama-sama dengan diet yang wajar yang tinggi serat, senaman, tidur yang cukup, meditasi, dan kurang tekanan sebagai sebahagian daripada gaya hidup yang sihat secara keseluruhan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar