Lysine luka terbuka Sejuk - Cara Kerja, Apa Pengajian Katakanlah Mengenai Ia, dan Apa Cara pengambilan untuk Menggunakan

Lysine luka terbuka Sejuk - Cara Kerja, Apa Pengajian Katakanlah Mengenai Ia, dan Apa Cara pengambilan untuk Menggunakan

Maklumat Asas Tentang luka terbuka Sejuk dan Herpes

Kudis sejuk adalah disebabkan oleh virus herpes simplex, biasanya jenis 1 ketegangan (walaupun jenis 2, biasanya dikenali kerana menyebabkan herpes kemaluan, boleh juga menyebabkan mereka), dan kerana ia adalah virus anda tidak boleh merawat dengan anti-biotic, walaupun terdapat ubat-ubatan anti-virus seperti acyclovir yang akan mengurangkan tempoh percutian yang oleh satu atau dua hari. Juga, herpes pada masa ini tidak boleh diubati dan tidak ada vaksin untuk luka sejuk, walaupun ramai yang mengatakan bahawa kami mendapat sangat dekat dengan mempunyai satu kerana mereka baru sahaja baru-baru ini membangunkan vaksin untuk herpes jenis 2 untuk mencegah jangkitan herpes gential di kalangan wanita, yang dipanggil Herpevac, dan para penyelidik yang bekerja di vaksin yang mengatakan bahawa ia boleh dengan baik disesuaikan dengan jenis 1 ketegangan.

Kitaran Herpes antara tempoh penyakit aktif yang berlangsung 2-21 hari apabila terdapat lepuh pada kulit yang mengandungi virus berjangkit, diikuti dengan pengampunan, atau tidak aktif, tempoh - ini adalah keadaan virus ini dalam majoriti besar masa . Semasa pengampunan virus itu tinggal hanya dalam sel-sel saraf deria dalam bentuk pendam di mana ia akan kekal untuk sepanjang hayat individu yang dijangkiti. Dari masa ke masa kekerapan wabak aktif mengurangkan.

Apa Lysine?

Terdapat banyak remedi rumah yang disyorkan untuk luka sejuk, dan saya telah mencuba kebanyakan mereka sendiri selama ini, dan salah satu daripada orang-orang yang anda mendengar tentang yang paling kerap adalah sesuatu yang dinamakan l-lysine, atau hanya lisin untuk pendek. Lysine merupakan asid amino penting yang manusia tidak mampu membuat sendiri, yang bermaksud bahawa ia mesti mendapat dari sumber pemakanan. Lysine sendiri terkandung dalam hampir semua bijirin dan kekacang, bagaimanapun sejumlah besar ia mesti diperolehi dengan mengambil makanan tambahan.

Lysine dan luka terbuka Sejuk

Lysine bertindak dengan menghalang replikasi virus herpes semasa ia dalam peringkat aktif dan mencegah wabak daripada berlaku manakala virus itu adalah di peringkat yang tidak aktif. Dos semasa disyorkan lisin untuk penghidap sakit sejuk adalah 500mg sekali sehari untuk tujuan pencegahan, dan kemudian 1000mg 3 kali sehari jika anda mula untuk membangunkan wabak acitve (kami cadangkan bermula bahawa dos yang lebih tinggi sebaik sahaja anda merasakan gatal daripada yang sakit sejuk dari arah depan). Daripada kajian saintifik conduced oleh Indiana University School of Medicine:

"A double-blind, plasebo terkawal, percubaan berbilang lisan L-lysine monohydrochloride untuk pencegahan dan rawatan berulang herpes simplex (HSV) Jangkitan telah dijalankan. Kumpulan rawatan diberikan L-Lysine tablet monohydrochloride (1,000 mg L-lysine setiap dos) 3 kali sehari selama 6 bulan. Sebanyak 27 (6 19 perempuan) mata pelajaran pada plasebo lelaki dan 21 perempuan) mata pelajaran pada L-lysine dan 25 (6 lelaki dan diselesaikan perbicaraan. Kumpulan rawatan L-lysine mempunyai purata 2.4 (p kurang daripada 0.05) kurang jangkitan HSV, gejala secara ketara (p kurang daripada 0.05) susut tahap dan masa penyembuhan telah dikurangkan dengan ketara (p kurang daripada 0.05). L-Lysine yang kelihatan sebagai ejen yang berkesan untuk pengurangan kejadian, keparahan dan masa penyembuhan untuk jangkitan HSV berulang. "

Terdapat banyak kajian lain selama ini yang telah disokong satu ini, termasuk satu yang dilakukan oleh Havard University School of Medicine yang datang ke dasarnya kesimpulan yang sama. Saya sangat mengesyorkan bahawa ini adalah salah satu daripada banyak senjata dalam senjata anda terhadap luka sejuk. Jika anda mempunyai, atau boleh mendapatkan, preskripsi untuk anti-virus daripada doktor anda, anda perlu menggunakan mereka sebagai tambahan kepada rawatan rumah lain yang saya telah didapati berkesan seperti benzyl alcohol (salah satu rawatan rumah beberapa disahkan oleh Mayo Clinic), hazel ahli sihir, Clearasil, dan kuku penghilang menggilap (tidak cemerlang menjaga sakit sejuk benar-benar kering).

Tidak ada komentar:

Posting Komentar