Kuku Pilihan Rawatan Kulat

Kuku Pilihan Rawatan Kulat

Kulat kuku boleh berjangkit melalui sentuhan tangan, jadi adalah lebih baik untuk mempunyai yang berkesan rawatan kulat kuku untuk menghentikan jangkitan. Kebanyakan orang bergantung kepada ubat-ubatan dalam merawat kulat, yang boleh menjadi proses yang panjang. Oleh kerana fakta bahawa banyak ubat-ubatan boleh menyebabkan kesan sampingan yang teruk, ramai orang kini menyedari manfaat ubat semula jadi untuk kulat kuku. Rawatan semula jadi adalah lebih selamat berbanding ubat-ubatan oral dan tidak menyebabkan kesan sampingan yang berbahaya walaupun digunakan untuk masa yang lama. Berikut adalah beberapa kulat jari rawatan semula jadi yang boleh anda gunakan:

Satu popular ubat rumah untuk kulat kuku adalah cuka, iaitu lima peratus asid asetik yang boleh menghalang pertumbuhan kulat. Campurkan cuka dengan hidrogen peroksida atau air dan rendam kawasan yang dijangkiti untuk penyelesaian. Adakah ini sekali atau dua kali sehari, mencuci dan mengeringkan tangan dan kaki anda dengan teliti. Apple cider cuka dikenali untuk menjadi lebih berkesan dalam merawat jangkitan.
Pokok teh adalah satu lagi rawatan untuk kulat kuku. Hanya memohon lapisan nipis pokok teh dan biarkan ia kering sebelum meletakkan sarung kaki dan kasut. Sapukan minyak pokok teh di kawasan yang dijangkiti dua hingga tiga kali setiap hari. Proses ini mesti dilakukan selama kira-kira enam bulan untuk kuku dan selama kira-kira dua belas bulan untuk kuku kaki.
Ingat bahawa merawat kulat kuku boleh menjadi sukar dan boleh mengambil masa yang lama. Rawatan semula jadi boleh menawarkan bantuan segera, tetapi biasanya ia tidak menyelesaikan masalah sepenuhnya. Di kaunter rawatan topikal boleh membantu menghapuskan kulat dan menawarkan bantuan yang anda dapatkan untuk. Jika mengambil ubat-ubatan preskripsi tidak membantu keadaan anda, anda boleh mempertimbangkan untuk menggunakan ubat semula jadi untuk merawat kulat kuku.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar