Top 10 Home Pemulihan Mudah Untuk Sinusitis

Top 10 Home Pemulihan Mudah Untuk Sinusitis

Saluran hidung mendapatkan jengkel dan radang oleh alahan serangan, asap, pencemaran udara atau jangkitan virus, seperti selesema dan sejuk, kemudian membran sinus dan hidung mengeluarkan lebih daripada jumlah biasa mukus. Mereka cenderung membengkak, menghalang bukaan dan mencegah aliran mudah dari udara dan lendir dan menyebabkan bakteria untuk berkembang. Sinus adalah kronik dan akut.

Serangan akut berterusan selama seminggu kepada kira-kira sepuluh hari dan menghasilkan sakit kepala yang teruk yang boleh menjadi kecil dan menghancurkan tulang. Sinus kronik berlaku apabila pembukaan sinus disekat selama lebih satu tempoh masa. Sakit kepala adalah jarang berlaku tetapi terdapat pelepasan batuk kronik yang tidak menyenangkan, jangkitan telinga, yang menyimpan sering muncul dan hingus menitis.

Punca Sinusitis

Sinus laluan keradangan.
Mukus Lebih rembesan oleh membran lapisan tekak dan hidung.
Gejala Sinusitis
Bersin yang berterusan dan berlebihan.
Hidung berair.
Hidung tersumbat.
Demam rendah.
Tiada selera makan.
Kesukaran bernafas.
Pemulihan Rumah untuk Sinusitis
Mangga - Kepekatan berat Vitamin A dalam buah-buahan adalah baik. Adakah ia liberal.
Teh halba -Prepare dengan meletakkan 1 sudu teh ini benih dalam air (250ml). Rebus kandungan sehingga ternyata separuh jumlah. Ini membantu tubuh untuk berpeluh, membuang keracunan, dan mengurangkan tempoh masa yang demam apabila penyakit itu di peringkat akut. Ambil 4 cawan setiap hari. Mengurangkan kuantiti ini kerana terdapat peningkatan dalam keadaan.
Bawang putih dan bawang - Penggunaan barangan pedas ini adalah baik untuk masalah sinus. Tambahkan herba ini dalam jumlah yang sederhana dalam makanan biasa anda.
Biji jintan putih - Ikat satu sudu teh jintan putih dengan kain kapas yang nipis kerana ia boleh memberikan kelegaan apabila dihidu. Satu juga boleh mengambil campuran biji jintan putih panggang dan mendalam (100gm) dan kira-kira 200gms madu tulen.
Jus sayur-sayuran - Jus lobak merah boleh diambil secara berasingan atau boleh digabungkan dengan timun dan jus bit, atau bersama-sama dengan jus bayam. Dalam bentuk digabungkan mengambil timun dan jus bit (100ml setiap satu,) atau jus bayam (200ml) dan mencampurkannya dengan jus lobak merah (300ml) untuk mempunyai jumlah gabungan sebanyak liter 500ml atau separuh daripada jus campuran.
Vitamin A dan C - Mempunyai diet yang kaya dengan vitamin A dan C. sumber Penting vitamin ini adalah keseluruhan susu, yogurt, labu, kuning telur, lobak merah, sayur-sayuran berdaun hijau, mangga, tomato, dan betik.
Benih sawi - Letakkan 1 sudu teh biji sawi dalam 1 gelas air. Rebus sehingga ia separuh. Biarkan ia sejuk sedikit. Menggunakan penitis untuk meletakkan 3-4 titis dalam hidung.
Cinnamon - Ini adalah berguna dalam menyembuhkan resdung. Mengambil kira-kira 1 hingga 2 sudu teh serbuk kayu manis, tambah sedikit air kepadanya. Memohon tampal ke kepala dan hidung.
Buah-buahan - Satu mesti makan banyak buah-buahan seperti oren dan orang-orang kaya dengan Vitamin C. Sweet jus anggur yang sangat baik.
Sayur-sayuran - Satu mesti mempunyai sayur-sayuran segar.
Sinusitis boleh membuat seseorang berasa buruk dan dengan kepala berat. Bersin dan batuk boleh menyebabkan ketidakselesaan banyak. Rawatan rumah boleh memberikan kelegaan banyak.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar